אחת מהבאזוורדס בעולם השיווק הדיגיטלי היא המושג: "ליד". לקוחות הם אספקת החמצן של העסק. ללא שימור נכון וחידוש תמידי של מאגר הלקוחות גם חברה המציעה תרנגולות מטילות ביצי זהב תדעך ותגווע אל מותה. מה זה לידים לעסקים? הנה ההסבר:
בעידן ההתפתחות הטכנולוגית המואצת משיכת לקוחות פוטנציאליים נעשית מעל במות המדיות הדיגיטליות השונות. אם נצא מנקודת הנחה שהמקום בו הלקוחות שלנו מבלים יותר מכל הוא הרשת האינטרנטית הרי שההבנה כי השקעת המיתוג והשיווק שלנו צריכה להיעשות דווקא שם תתבקש מאליה.
רגע, עוד לא הבנתי, מה זה בדיוק לידים לעסקים?
לידים לעסקים הם לקוחות פוטנציאליים במגרש הדיגיטלי. חברה עסקית מגייסת לידים באמצעות הנעה להשארת פרטי התקשרות בדפי נחיתה להביע עניין ברכישת מוצר או שירות של החברה. מקורו של הליד יכול להיות אתר החברה, הרשת החברתית, האימייל או הטלפון.
במה תלויה כמות הלידים של החברה?
ישנם מספר משתנים המשפיעים באופן עקיף וישיר על מספר הלידים של העסק:
מצב התנועה באתר:
כל שהאתר מוכר יותר ומקודם כתוצאה ראשונה בתוצאות החיפוש של גוגל כך תעלה רמת ההרשמה של הלידים באתר. תנועה רבה יותר תעיד בהכרח על כמות לידים גבוהה.
חוויית משתמש:
חוויית משתמש מתייחסת לתחושה ולחיבור הרגשי של הלקוח עם אתר המותג. אתר הבנוי לפי אסטרטגיית מיתוג נכונה יאופיין היטב ויהיה נוח לשימוש ולניווט, יציג מידע רלוונטי ויעוצב מבחינה וויזואלית בתיאום עם שפת העיצוב של העסק תוך מחשבה על ההשפעה הפסיכולוגית של צבעי האתר, שילוביהם והטמעת אלמנטים שונים וויזואליים כמו תמונות, סרטונים וכדומה.
חוויית משתמש חיובית תגרום לקשר של הלקוח הפוטנציאלי עם ערכי המותג ותניע אותו להשאיר פרטי משתמש כהבעת רצון לרכישה של מוצרי או שירותי החברה.
איכות תוכן שיווקי בדף נחיתה:
פרמטר נוסף בכמות איסוף הלידים של חברה תלוי ברמת התוכן השיווקי הפוגש את הלקוח בדף הנחיתה. הגולש יסקור את דף הנחיתה ותוך מספר שניות יגיע להחלטה האם לסגת או להמשיך הלאה את מסע הלקוח והפעם לא כגולש סתמי אלא כליד עסקי.
מהם לידים חמים, לידים קרים ומה ההבדל ביניהם?
לידים חמים:
ליד חם הוא לקוח פוטנציאלי המשאיר את פרטיו באתר באופן בלתי אמצעי כיוזמה אישית ללא מעורבות של גורמים נוספים או דרך מאגרי מידע.
לידים חמים מביעם רצון אקטיבי ליצירת קשר עם החברה ולכן הם הלידים האיכותיים ביותר. חשוב לשוב ללקוחות אלו במהירות למען לא "יתקררו" במהלך ההמתנה.
לידים קרים:
לדי קר הוא לקוח פוטנציאלי שפרטיו הושגו בדרך עקיפה כמו על ידי קנייה של מאגר לקוחות מחברה אחרת שם הוא השאיר את פרטיו. לידים קרים חשוב להניע לפעולה בצורה חכמה כדי שלא לגרום להם לפרוש מהרכישה בגין חדירה לפרטיות או חוסר עניין.
כיצד ניתן להשיג לידים לעסקים?
לידים לעסקים מהוים את עתיד החברה ועל כן חשוב להשקיע בהשגת לידים איכותיים. ניתן לפעול לשם כך במספר דרכים. המשותף לכולם – דיוק בהעברת המסר ושכנוע חכם.
השגת לידים באמצעות מודעות פרסומת:
כאשר דרך השגת הלדים היא באמצעות מודעה היא יכולה להכיל תוכן מילולי, סרטון תדמיתי תמונות ועוד חשוב להשקיע בתוכן שיווקי איכותי ומושך שיגרום לקהל היעד להתעניין במה שאתם מציעים.
השגת לידים באמצעות קריאה לפעולה:
לאחר שגולש כלשהו נחשף למסר של החברה חשוב להנגיש לו כפתור CTA כלומר כפתור קריאה לפעולה שיכול להיות תמונה, הודעת פופאפ לחיצה או לחצן עליו ניתן להקליק בקלות. כפתור זה מוביל לדף נחיתה שם ניתן למלא טופס עם פרטים לקבלת ההצעה השיווקית של החברה.
השגת לידים באמצעות פרסוניזציה:
חשוב לאפשר יצירת קשר אישי עם נציג או לאפשר צפייה בסרטון הדרכה כדי לחבר את הלקוח עם המסר השיווקי בצורה אנושית ידידותית מה שישפיע על רגשותיו וממילא יגדיל את הסיכוי שיונע לפעולה.
לידים לעסקים – הלקוח הוא זה שמביע העניין
הרציונל מאחורי שיטת שיווק זו הוא שהלקוח הוא יוזם הקשר וכך השיווק אינו אגרסיבי אלא מותאם לו אישית מה שמגדיל את סיכויי ההמרה של הליד ללקוח בפועל בסוף התהליך.
בטח יעניין אתכם גם –
חישוב ימי חופשה לעובד שעתי איך תעשו זאת נכון?
700,000 שקל בשנה – הסיפור המדהים של רוכש דירה בקריית היובל